דימוי המבקש לשקף או לשחזר בטקסט דבר מה מן העולם האמתי.
הייצוג הוא תמיד תוצר של יוצרי הטקסט ותיווך של המדיום שבו הוא מועבר ,על כן, הייצוג לעולם יהיה פשטני ומוגבל לעומת המציאות.
תוצרי התקשורת הם נדבך משמעותי בעולם הסימבולי (יחד עם תוצרי עולם הספרות למשל).
בעולם הסימבולי משתקף העולם הריאלי, אך הוא תמיד רק שיקוף מסוים של מציאות ולא המציאות עצמה. כדי לשקף את המציאות משתמשת התקשורת בסמלים (סימנים מילוליים, חזותיים וקוליים), כשיוצרי הטקסט, המפיקים, בוחרים באילו סמלים להשתמש, כיצד להשתמש בהם, ובאיזה מדיום. שאלות לגבי ייצוג עולות בהקשר לשאלה את מי אנו רואים על המסך שלנו (שאלת כמות הייצוג של קבוצות מוחלשות בחברה) ובאיזה אופן אנו רואים את הייצוג (האם תמיד נראה קבוצות מוחלשות רק בהקשר שלילי?). מכאן ברור כי תהליך הבחירה של המי, המה והאיך יוצג היא שאלה פוליטית והיא כרוכה, כמו בכל תוצר של מדיה, בהבנייה חברתית של המציאות.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה