מסירת דין וחשבון על פעולותיהם של עיתונאים ומימוש פעולה מתקנת מילולית (דוגמת התנצלויות, הבהרות ותיקונים) או מעשית (שינוי בפועל בדרכי איסוף והפצת המידע). לעיתונות החופשית יש תרומה רבה להטמעת ההכרה באחריות הציבורית. התקשורת אמורה לחשוף כישלונות תפקודיים ומוסריים של בעלי השררה בכל התחומים והדרגות, לאתר ולהוקיע את האחראים להם ולתבוע את מיצוי אחריותם. ולא להיות מושפעים משיקולים זרים, למשל, שיקולים מסחריים (רייטינג). כל עוד התקשורת נהנית מאמון הציבור, מתאפשר לה לממש את תפקידיה בצורה טובה. כאשר עיתונאים טועים ושישנה פגיעה באמון הציבור נדרשים העיתונאים וארגוני התקשורת לכונן תהליכי בקרה ותיקון פנימיים.
דפים
- דף הבית
- המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לוויין
- התאגיד "כאן"
- הרשות השניה לרדיו ולטלוויזיה
- התיאוריות הביקורתיות
- אסדרה (רגולציה)
- פופוליזם
- פלורליזם
- קשרי הון-שלטון-עיתון או הון-שלטון-תקשורת
- בעלויות צולבות
- התקשורת כ"רשות רביעית"
- דמוקרטיה
- פייק ניוז (fake news)
- מועצת תאגיד השידור הישראלי
- פוסט אמת
- צנזורה עצמית של העיתונאי
- מועצת העיתונות
- הערכים המקצועיים המרכזיים של כל עיתונאי
- אתיקה עיתונאית
- התנגשות חופש הביטוי מתנגש עם ערכים אחרים
- ארבע הצדקות לחופש הביטוי
- זכות הציבור לדעת
- חופש הביטוי
- חבות התקשורת
- רשתות חברתיות
- הבניה החברתית של המציאות
- ספירלת השתיקה
- סוגי עתונות
- ניו ג'ורנליזם
- מסגור
- דיעה
- עובדה
- תקשורת בין אישית מתווכת
- מודל תרבותי סמיוטי
- מודל קווי
- מסר
- מודל מעגלי
- תקשורת המונים
- נמען
- מרכז ופריפריה בתקשורת
- מוען
- תקשורת בין אישית
- שפה דבורה
- הומור
- שפה כתובה
- אתיקה עיתונאית
- תקשורת אישית
- חדשות קשות
- סדר יום תקשורתי
- הדרה
- ייצוג
- רב תרבותיות
- פוליסמיות
- עולם כיס
- טקסט פתוח וסגור
- קהל פעיל וסביל
- גישת השימושים והסיפוקים
- סודות ההצלחה של תכניות ריאליטי
- תת סוגות של תכניות מציאות
- תוכניות המציאות
חבות התקשורת
מסירת דין וחשבון על פעולותיהם של עיתונאים ומימוש פעולה מתקנת מילולית (דוגמת התנצלויות, הבהרות ותיקונים) או מעשית (שינוי בפועל בדרכי איסוף והפצת המידע). לעיתונות החופשית יש תרומה רבה להטמעת ההכרה באחריות הציבורית. התקשורת אמורה לחשוף כישלונות תפקודיים ומוסריים של בעלי השררה בכל התחומים והדרגות, לאתר ולהוקיע את האחראים להם ולתבוע את מיצוי אחריותם. ולא להיות מושפעים משיקולים זרים, למשל, שיקולים מסחריים (רייטינג). כל עוד התקשורת נהנית מאמון הציבור, מתאפשר לה לממש את תפקידיה בצורה טובה. כאשר עיתונאים טועים ושישנה פגיעה באמון הציבור נדרשים העיתונאים וארגוני התקשורת לכונן תהליכי בקרה ותיקון פנימיים.
הירשם ל-
תגובות (Atom)
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה